Tedavi Yaklaşımları

TEDAVIYE UYUM

Tedaviye Uyum

Ortodontik tedavi, hastanın da tedaviye katkıda bulunmasıyla ilerleyen ve ortalama 1.5-2 yıl süren uzun soluklu bir tedavidir. Hasta ortodontist tarafından ayda bir kez görülür ve gerekli tedavi uygulanır. Fakat sonraki bir ay içerisinde, tedaviyi hasta yürütür. Söylenenleri doğru uygulaması tedaviyi kolaylaştırır ve tedavi süresini kısaltır.

Hastanın tedaviye katkıda bulunması için dikkat etmesi gerekenler şöyle özetlenebilir:

Hastanın ortodontik tedaviye başladıktan sonra yeme-içme alışkanlıklarını düzenlemesi gerekmektedir. Böylece bant ve braketlerin kopması ve çürük oluşumu engellenmiş olur.

Doktorunuz tarafından verilen apareylerin düzenli kullanılması oldukça önemlidir. Size önerilen kullanım süresine riayet edilmelidir. Apareyin ağızda olmadığı süreçte ise kırılmayacak şekilde dikkatli saklanması gerekmektedir.

Elastikler ortodontik tedavinin çok önemli bir parçasıdır. Doktorunuzun anlattığı şekilde, aksatmadan kullanılması tedavi süresini önemli oranda kısaltır.

Ortodonti hastalarında diş fırçalama çok önemlidir. Dişlere yapıştırılan braket vb. apareyler girintili çıkıntılı yüzeylere sahip olduklarından, gıda birikimini kolaylaştırırlar. Bu yüzden ortodontik tedavi gören bireylerin, normal bireylere göre dişlerini daha uzun süreli ve daha dikkatli fırçalamaları gerekir. Bunlara dikkat edildiği takdirde, tedaviyle elde edilen düzgün diş görüntüsü, sağlıklı diş ve dişetlerinin estetik görünümüyle desteklenecektir.

Ortodontik tedavide hastanın sabırlı olması çok önemlidir. Amaç, düzgün alt ve üst diş dizisi ile birlikte bunlar arasında sağlıklı bir işleyiş elde etmek ve çene ekleminin sağlığını korumaktır. Bu yüzden dişsel düzelme elde edilse de, tedavinin tümüyle tamamlanması için hastanın sabırla tedaviyi sürdürmesi gerekir. Böylece uzun dönemde hem estetik hem de sağlıklı bir sonuç elde edilir.