ÇOCUKLARDA TEDAVI

Çocuklarda Ortodontik Tedavi

Çocuğun 7 yaşını geçmeden önce ortodontik olarak muayene edilmesi en iyisidir. Böylece, eğer bir problem saptanırsa, ortodontist tedaviye başlamak için en uygun zamana karar verebilir veya eğer hemen bir uygulama gerekiyorsa hasta için de tedavi olmanın en iyi zamanıdır. Yedi yaşına kadar daimi birinci molarlar ile kesici dişler genellikle sürmüş olur ve çapraz kapanışlar, çapraşıklık ve diğer problemler değerlendirilebilir. Tedavi erken başladığı zaman ortodontist, çenelerin büyüme gelişimine ve içeride gelişmesi devam eden daimi dişlerin sürmesine rehberlik edebilir. Ayrıca erken tedavi ile üst ve alt diş arklarının genişliklerini ayarlayabilmek, daimi dişler için yer elde etmek ve böylece daimi diş çekimi ihtiyacını önlemek, daimi dişlerin gömülü kalma olasılığını azaltmak, parmak emmeyi durdurmak ve anormal yutkunma veya konuşma problemlerini elimine etmek mümkündür. Diğer bir deyişle, erken tedavi daha sonra yapılacak tedaviyi kolaylaştırır.

İki aşamalı ortodontik tedavinin avantajı nedir?

İki aşamalı tedavi, hem dişlerin düzeltilmesini ve sıralanmasını hem de yüzün ve çenelerin fiziksel görünümünde değişiklikleri içeren, bu konuda çok özelleşmiş bir uygulamadır. Yaşam boyu sabit kalacak, ideal, sağlıklı, fonksiyonel, estetik bir sonuca ulaşma fırsatını en yüksek seviyeye çıkarmak iki aşamalı tedavinin en büyük avantajıdır.

Tedaviyi bırakırsam ne olur?

Çene uyumsuzluğuna (alt ve üst çene kemikleri birbirine göre uyumsuz) sahip biri için, daimi dişlerin tamamen sürmeleri beklenerek sadece tek aşamalı bir ortodontik tedavi görmenin dezavantajı, sabit kalmayabilecek bir uzlaşma sonucuyla karşı karşıya kalma olasılığıdır.

Birinci Aşama Tedavisi: Hayat boyu güzel dişler için temeliniz

İlk aşama tedavisinin amacı, tüm daimi dişlere yer sağlanması ve üst ve alt çeneler arasında düzgün ilişki kurulması için çene boyutlarını geliştirmektir. Çocuklar büyüme ve gelişimlerini sürdürürken bazen çene sorunlarına ait erken belirtiler gösterebilirler. Çok aşırı gelişmiş veya yetersiz gelişmiş üst ve/veya alt çene, erken bir yaşta fark edilebilir. Eğer 6 yaşından sonra bu tür çene bozukluklarına sahip çocuklar varsa, bunlar erken ortodontik tedavi adaylarıdır.

Şimdiyi planlamak sonraki gülüşünüzü kurtarabilir

Çocuklar çok hızlı büyüyüp geliştikleri için, üst ve alt çenelerin gelişim ilişkisini yönlendiren apareyler kullanılarak yapılan erken dönem ortodontik tedaviden oldukça faydalanabilirler. Böylelikle, tüm daimi dişlerin sürebilmesi için gerekli uygun yeri sağlayacak, iyi bir altyapı oluşturulabilir. Bu erken ortodontik uygulamalar, daha sonra ortaya çıkabilecek çapraşıklığın düzeltilmesi için daimi diş çekimleri yapılmasını ve/veya üst ve alt çenelerin konumlarının düzeltilmesi için cerrahi uygulama ihtiyacını önleyebilir. Böyle bir durumu tüm daimi dişler sürene kadar tedavi etmeden olduğu gibi bırakmak, braketlerle ideal sonuca ulaşmayı oldukça güçleştirecek çok ciddi çene uyumsuzluklarıyla sonuçlanabilir.

Bireysel tedavinizi belirleyebilmek için kayıtların alınması

Kullanılacak aparey tiplerinin, tedavi süresinin ve randevu sıklığının belirlenmesi için ortodontik kayıtlar gerekli olacaktır. Kayıtlar, dişlerin modellerinden, röntgenlerden ve fotoğraflardan oluşur.

Dinlenme Dönemi

Bu aşamada, geri kalan daimi dişlerin sürmeleri beklenir. Bu dönemde genellikle, retansiyon apareyleri sürmeyi engelleyebileceği için pek önerilmez. En iyisi, dişlerin sürmeleri tamamlanana kadar, var olan daimi dişlere biraz hareket serbestliği tanımaktır. Başarıılı bir ilk aşama tedavisi, dişlere sürme yollarını bulabilmeleri için gereken yeri sağlayacaktır. Diğer türlü, dişler gömülü kalabilir veya ciddi şekilde yer değiştirebilir.

Dişlerinizin gelişiminin kontrolü

Başka bir deyişle, ilk aşama tedavisinin sonunda, dişler olması gereken en son pozisyonlarında değildirler. Bu, tedavinin ikinci aşamasında bitirilmiş ve tamamlanmış olacaktır. Bu dinlenme periyodunda yapılabilecek en iyi şey, diş sürmelerini hızlandırmak için seçilmiş belli süt dişlerinin zaman zaman çekimleri olabilir. Bu nedenle, hastayı gözlem altında tutmak üzere, genellikle 6 ayda bir olacak şekilde periyodik randevular gereklidir.

İkinci Aşama Tedavisi: Sağlıklı kalın ve çekici görünün

İkinci aşama tedavisinin amacı, her dişin ağız içinde dudaklar, yanaklar, dil ve diğer dişlerle uyum içinde ve olması gereken konumda yer almasını sağlamaktır. Bu denge sağlandığı zaman, dişler birlikte gereği gibi fonksiyonlarını yerine getireceklerdir.

Hareket & Retansiyon (Yerinde Kalma)

İlk aşamanın başında, ortodontik kayıtlar alındı ve teşhis ve tedavi planı yapıldı. Problemin türüne göre, belli tipte apareyler ilk aşamada kullanıldı. Tüm dişler sürünce ikinci aşama tedavi başalatılır ve ortalama 24 aylık bir süre boyunca braketli kalınır. Bu aşamadan sonra, güzel gülüşünüzün ve son diş pozisyonlarınızın korunması için retansiyon apareyleri